Lär känna vår senaste medarbetare!

Efter ett framgångsrikt examensarbete om ständiga förbättringar och lärande här på C2 Management kan vi stolt presentera vår senaste rekryt, Michaela Bartoletti. Michaela kan beskrivas som en kreativ och humoristisk person. Konst, musik och dans är en stor del av hennes vardag och hon har både dansat balett och sjungit i kör större delen av […]

Mer framgång i kvalitetsarbetet – ökat fokus på människan

 Hans Korduner – Praktikfall #7 Riksforum Jag var och lyssnade på Hans Korduner på ett frukostseminarium 25 oktober och passade på att göra en intervju om hans erfarenheter av framgångsrik verksamhetsutveckling. Hans Korduner är en av föreläsarna på Riksforum Förslag och Förbättringar, torsdagen 16 november. Hans Korduner har arbetat med verksamhetsutveckling som bl a kvalitetschef […]

Ledarskapets roll & reviderade ISO-standarder för Miljö och Kvalitet!

De reviderade standarderna för miljö och kvalitet medför onekligen en del utmaningar för många certifierade företag och deras ledningsgrupper. En stor del av C2´s kunder är ISO-certifierade och vi märker naturligtvis av dessa utmaningar, inte minst i förfrågningar kring att stötta arbetet mot anpassningar till 2015 års standarder (tiden för det löper som bekant ut […]

150-års erfarenhet av att utveckla excellenta verksamheter

Alla sunda verksamheter vill ha nöjda kunder, starkt ledarskap, nöjda medarbetare och effektiva processer som ger goda resultat. Men ack så svårt det kan vara att få till. Som lök på laxen kommer nya krav och direktiv från myndigheter, såsom GDPR, som vi snabbt behöver anpassa oss till. Idag känner de flesta av hur externa […]

Glöm inte att också se bortom det mätbara

  På C2 mäter vi väldigt mycket. Det ger oss alltid ett nuläge och en målbild. Det är helt rätt. Vägen mot våra mål präglas också av mätetal för att se till så att vi är på rätt spår, och för att kunna hitta jämförelsetal och förbättringar, också helt rätt. Mätetal är dock mindre kapabla […]

Ur min dagbok – 29/3 – 2017 – ”Mycket glad och stolt” – många skratt

Finbesök på jobbet. Carl XVI Gustaf besökte C2 Management 29 mars 2017. På IVA fick vi sedan av kungen motta statyett och ett stort diplom för Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Jag inledde mitt tacktal med att ”jag tror att det syns på mig att jag är mycket glad och stolt att vi på C2 Management erhållit […]

Kung Carl XVI Gustaf på besök hos C2

Igår fick C2 Management besök av Carl XVI Gustaf. Detta i samband med utdelning av Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Vi tackar alla våra kunder och intressenter att ni har gjort det möjligt. Genom att strukturerat jobba med små förändringar i struktur och kultur har vi lyckats att komma närmare våra gemensamma mål. Vi strävar alla efter […]

Gör du detta typiska misstag i grundorsaksanalysen?

En av grundbultarna i systematiskt förbättringsarbete är analysen av rotorsaken till problem. Genom åren har jag sett att just grundorsaksanalys är ett av de moment som är svårast att implementera på bred front som en gemensam vana i organisationer. Samtidigt är orsaksanalys det specifika moment som brukar lyftas fram som den stora anledningen till t […]

Nya på jobbet – gamla i gemet

Det är inte ofta det händer att vi på C2 får nya medarbetare. Men sedan 1 januari är vi på C2 glada att kunna presentera hela två stycken – på en gång. Jag ger er: Mats Ekdahl och Sten Rosander! Mats och Sten kommer att tillföra ny energi och en rejäl portion erfarenhet till vår […]