Ur min dagbok – 29/3 – 2017 – ”Mycket glad och stolt” – många skratt

Finbesök på jobbet. Carl XVI Gustaf besökte C2 Management 29 mars 2017. På IVA fick vi sedan av kungen motta statyett och ett stort diplom för Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Jag inledde mitt tacktal med att ”jag tror att det syns på mig att jag är mycket glad och stolt att vi på C2 Management erhållit […]

En dag på C2 – så går det till hos en mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet

Eftersom C2 Management tilldelats Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2016 bjuder SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling in till öppet hus hos oss. Genom att visa hur vi arbetar hoppas vi inspirera andra att arbeta systematiskt med utveckling och ständiga förbättringar. Under studiebesöket kommer du att ta del av hur vi på C2 Management arbetar med: Visualisering av mål och […]

Förenklad felanmälan ger tillbaka kaffet snabbare – ISS Facility Services vinner Årets förbättring

Presto, ISS Facility Services enkla och kundnära lösning för att felanmäla trasiga kaffeapparater vinner C2 Managements tävling ”Årets förbättring 2016”. Genom att installera Presto, en enkel serviceknapp vid varje kaffemaskin lyckades ISS Facility Services minska ledtiderna för reparation, öka kundnöjdheten och utnyttja resurserna bättre i relation till de faktiska kundbehoven. På de flesta svenska arbetsplatser […]

Vanorna som gör er bättre

I sista kapitlet i sin bok The Outstanding Organization skriver Karen Martins, huvudtalare på Riksforum 2013, om Blue Angels och hur de genom att disciplinerat följa sina processer lyckats nå enastående resultat och dessutom skapat en kultur som bjuder in till att ständigt bli bättre. Kapitlet heter ”Habits that pay” och vi är mycket glada att […]

Utvecklingsdag – Öka effekten av System C2!

Så här kan ni göra ert användande av System C2 ännu enklare och bättre! System C2 ska vara så enkelt som möjligt att använda. Normalt sett ska det inte behövas extra hjälp, utöver den fria support som ingår i licensen. Men ibland behövs det förstås lite extra stöd från C2 Managements sida för att allt […]

Supporten tipsar: Höststäda gamla C2-ärenden

Med jämna mellanrum kan det vara bra att se efter om något ärende har hamnat på villovägar och blivit herrelöst, eller om det finns användare med många försenade ärenden. Här nedan följer två tips: 1.  Kika på ”Att göra-listan” och ”Endast försenade” 2.  Kika på de så kallade herrelösa registreringarna under Administration.   1. Att […]

Optimeringsdag – få ut det mesta av System C2

Är det dags för er att ha en Optimeringsdag? Målet med en Optimeringsdag är att anpassa System C2 för att ni som kund ska få ut mesta möjliga av systemet. Förändringar i omvärlden innebär förändrade förutsättningar för verksamheten. Kanske har ni använt System C2 under en tid och ser nya möjligheter och utmaningar att ta […]

Alla processers moder: Varför hållbar framgång kräver stark samhörighet

Av Patrick Cowden och Rene Junkes, Beyond Leadership, Berlin (Översättning: Ola Ljunggren Bergeå, C2 Management) Patrick är huvudtalare på årets Riksforum för förslag och förbättringar. Läs mer och anmäl dig här. Om företag och ledare verkligen vill utveckla sin verksamhet i en långsiktigt hållbar riktning måste de börja där varje process egentligen startar: Hos de […]

ICA Logistik: ”C2 är både ett enkelt verktyg och en inspirerande samarbetspartner”

– Jag kan absolut rekommendera C2 Management, säger Lotta Persson på ICA Logistik. Dels är verktyget System C2 väldigt enkelt att förstå och använda, samtidigt som det innehåller de funktioner man behöver. Dels är det väldigt enkelt att jobba med C2 Management som leverantör. C2 Management är förutom en systemleverantör också en samarbetspartner som hjälper oss […]