Ständiga förbättringar för att nå företagets mål

Enkel ärendehantering med System C2

System C2™ är en effektiv drivmotor för att få saker gjorda. Systemet gör er ärendehantering enkel och samlar alla förbättringsmöjligheter på samma ställe: medarbetarförslag, kundsynpunkter, avvikelser och incidenter. System C2 fungerar alltså inte bara som ett IT-stöd för förslag utan som ett nav i förbättringsarbetet.

Med System C2™ hanterar du alla typer av förbättringsärenden enkelt och effektivt i ett och samma system. Systemet är helt anpassningsbart till era behov av ärendehantering. Oavsett ärendetyp är flödet uppbyggt på samma enkla sätt:

Ett flödesschema över hur System C2 fungerar

Ärendehantering i ett enkelt flöde

Genom System C2s enkla flöde för ärendehantering kan du alltid hålla koll på vad som har hänt med ett visst ärende, vem som är ansvarig och när det ska vara klart. Du kan också enkelt följa upp resultatet av de genomförda förbättringarna och få ut användbar statistik över alla ärenden.

Vill du se hur det ser ut och fungerar i praktiken? Testa en demoversion av System C2™ här.

System C2™ är enkelt att koppla till era befintliga affärssystem, enkelt att exportera data till och från, och framför allt enkelt att använda och anpassa för era behov av ärendehantering och avvikelsehantering.

Några personer står framför en whiteboard i en undervisningssal

Idag använder våra kunder System C2™ främst till förbättringsförslag och avvikelsehantering, men systemet är mångsidigt och används till en lång rad ärendetyper, helt beroende på vilka behov ni har, exempelvis:

  • Förbättringsförslag
  • Avvikelser
  • Reklamationer
  • Kundsynpunkter
  • Revisionsavvikelser
  • Leverantörsavvikelser
  • Olyckor (Aj)
  • Tillbud (Oj)
  • Incidenter
  • Mötesaktiviteter
  • Handlingsplaner
  • Supportärenden
En ung kvinna står i ett konferensrum och pratar framför sina kollegor runt bordet
Närbild på en mörkhyad kvinna som kollar mot en person och ler

Enkelheten fick oss att välja System C2

"Vi behövde ett enkelt, användarvänligt och kostnadseffektivt system med bra spårbarhet och hög tillgänglighet. Vi fastnade för System C2 för att det är enkelt att använda för både kunder och medarbetare."

System C2 samlar alla förbättrings­möjligheter på samma ställe

”Systemets uppbyggnad är enkelt och transparent. Enkelheten leder till att införandet inte kräver för stora utbildningsinsatser. Systemet bygger på en logik som alla förstår. Transparensen leder till kommunikation som i sin tur leder till att saker och ting blir genomförda.”

ABB
Alfa Laval
Watson Marlow
Installatörsföretagen
Scanfil
Postnord

C2-tjänsten – ett helhetsgrepp på förbättringsarbetet

Att vara C2-kund innebär för er att vi ständigt följer upp och hjälper er att bli bättre på att hantera era förbättringsförslag och -möjligheter. C2s konsulter hjälper er med metodik och verktyg, och ni får inspiration via C2s seminarier. Läs mer om C2s konsultstöd och utbildningar.

Två kvinnor i ett blått rum sitter och pratar

Vill du testa på System C2?

C2 Management erbjuder det unika förbättringssystemet System C2 som hanterar alla era förbättringsförslag, avvikelser, reklamationer, kundsynpunkter och andra förbättringsärenden. System C2 skapar en enkel struktur för ert arbete med ständiga förbättringar och utgör en drivmotor i förbättringsarbetet hos en lång rad framgångsrika företag i olika branscher.

System C2 har 150 000 användare och används i verksamhets- och kvalitetsutveckling över hela världen.

Två kvinnor vid ett bord pratar om innehållet på en iPad
Om C2 Kontakta oss In English
Testa System C2