Supporten tipsar: Höststäda gamla C2-ärenden

Support1

(Klicka på bilden för att förstora.)

Med jämna mellanrum kan det vara bra att se efter om något ärende har hamnat på villovägar och blivit herrelöst, eller om det finns användare med många försenade ärenden. Här nedan följer två tips:

1.  Kika på ”Att göra-listan” och ”Endast försenade”
2.  Kika på de så kallade herrelösa registreringarna under Administration.

 

Support21. Att göra-listan – Endast försenade
Klicka på ”Att göra-listan och klicka sedan på ”Presentation – Hur vill du se det?”. Använd valet som heter ”Försenade (endast)”. Klicka sedan på ”Visa lista”. Ifrågasätt om resultatet är rimligt?

 

 

 

 

2. Herrelösa registreringar
Support3När någon slutar eller vid omorganisationer kan det ibland bli så att ärendena inte vet vart de ska ta vägen. Då hamnar de i listan ”Herrelösa registreringar”.

Klicka på ”Administration”, sedan ”Listor” och välj listan Herrelösa registreringar ”Klicka sedan på ”Välj”. Finns det ärenden här? Om det gör det, finns det en rimlig förklaring? Ta annars kontakt med C2 Support för mer hjälp.

 

Tomas Carlander, C2 Support

support@c2management.se