Clarion bästa hotellkedja – för sjätte året i rad

_DSC4325_ola_400_550Hur går sånt till? Vi har en bra gissning.

Vi på C2 Management är otroligt glada för Clarion Hotels skull, som återigen – för sjätte året i rad – utsetts till bästa hotellkedja vid Grand Travel Awards.

Smaka på det: sex år i rad. Då är det ingen slump längre. Ingen tillfällig formtopp eller något som man kämpar sig till genom snabba quick fix-insatser. Nej, på Clarion är det resultatet av ett långsiktigt, målmedvetet arbete för att bygga en kultur där alla medarbetare varje dag engageras i att skapa ständiga förbättringar för kunder, medarbetare och andra inblandade.

Det handlar om att Clarion knyter ihop alla delar för att skapa en engagerad förbättringskultur: Högsta ledningens engagemang, rekrytering och utbildning av medarbetare, dagligt coachande ledarskap. Men också aktiva och kreativa sätt att arbeta för att få in förbättringsförslag från alla håll och på alla områden och samla allihop i System C2. Att få alla medarbetare att förstå att det är viktigt, att de själva vinner på det och att det är roligt att göra ett ännu bättre jobb i morgon än idag.

Vi på C2 har fått möjligheten att följa Clarion under dessa år och vet vilka arbetsinsatser de gjort, men också hur oerhört mycket de fått ut av sitt arbete med ständiga förbättringar. Vi unnar dem verkligen den här vinsten, och hoppas att de fortsätter vinna varje år. Clarion loves improvement – C2 loves Clarion!

(Läs mer om hur C2 hjälpt Clarion här.)